Jouw interne linkstructuur onder de loep

De autoriteit opgebouwd via externe links (backlinks) wordt verdeeld over je domein via interne links. Denk daarbij onder andere aan de links in je menustructuur en de links in de footer. Als de interne links niet op de juiste manier zijn verdeeld binnen je domein, dan kan de linkwaarde van de inkomende backlinks verkeerd (of helemaal niet) tot zijn recht komen.

Het slim toepassen van interne linking is een ondergeschoven kindje binnen SEO en krijgt ook bij lange na niet de aandacht die het verdient. Dat komt onder andere door de relatief complexe analyses die je ervoor nodig hebt. Althans, dat wás het geval.

Onze interne linkanalyses

Wij doen het zware werk voor je: van het in kaart brengen van de duizenden (of misschien zelfs miljoenen) interne links tot het destilleren naar concrete adviezen.

Op basis van een netwerkanalyse komt regelmatig naar voren dat de verkeerde pagina’s (zoals de verzend/retour-pagina of showroompagina) middels interne links de meeste kracht krijgen. Of dat, wanneer je merkproducten verkoopt, de minder relevante merken in verhouding teveel linkwaarde krijgen.

Dit is zonde, omdat je belangrijkste landingspagina’s de kracht kunnen gebruiken om goed te positioneren voor de meest relevante zoektermen.

Interne Linkanalyse – scroll met de muis om verder in te zoomen op een bepaald gebied, klik en sleep de bolletjes.
De analyse is beter zichtbaar op pc.

Anchorteksten en landingspagina's

Ideaal gezien wil je dat de anchortekst die je voor je interne links gebruikt, bijvoorbeeld ‘houten tuinstoel’, overeenkomt met de juiste landingspagina, in dit geval /tuinstoel/hout/. Nu kan het voorkomen dat deze anchortekst in een blogartikel of categorietekst (per ongeluk) voor een productpagina of de hoger gelegen /tuinstoel/-pagina is ingezet.

Een ander veelvoorkomend probleem die de posities in de zoekmachine kunnen belemmeren, is dat een anchortekst voor meerdere pagina’s is ingezet. Uiteindelijk wil je de anchortekst inzetten voor de pagina die op die term vindbaar moet zijn, of de anchortekst aanpassen specifiek voor de gelinkte pagina.

Handmatig is dit praktisch onmogelijk om te checken, maar wij kunnen dit gestructureerd in kaart brengen.

Daarnaast laten wij zien welke van je focuszoektermen die op de website voorkomen nog niet als anchortekst zijn ingezet. Dit biedt kansen om naast de hoofdzoekterm – die vaak in het menu en de footer van een website wordt gebruikt – binnen andere gedeeltes van de website deze variatie op de anchortekst te gebruiken, om zo de pagina nog relevanter voor de desbetreffende zoektermen te maken.

Vraag een vrijblijvende interne linkanalyse aan!

Wat dit inhoudt:

✓ Een analyse van jouw interne linking en de kansen
✓ Heldere uitleg over de impact van onbenutte kansen
✓ Enkele concrete actiepunten gericht op jouw interne linking
✓ Bondig uitgelegd in (video)call met een ervaren specialist

Betere informatie, betere inzichten

Vul hiernaast het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op met je. Zorg dat de informatie in dit formulier zo compleet mogelijk is, zodat onze experts je optimaal kunnen helpen.