Zoekwoordonderzoek
de basis van jouw online succes
Zonder zoekopdrachten van gebruikers kan jij geen succes behalen binnen de zoekmachine. Inzicht in de zoekwoorden en hun intentie vormt de basis voor jouw optimalisatie.
de basis van jouw online succes
Zonder zoekopdrachten van gebruikers kan jij geen succes behalen binnen de zoekmachine. Inzicht in de zoekwoorden en hun intentie vormt de basis voor jouw optimalisatie.
Wil jij meer gebruikers krijgen via de zoekresultaten van Google? Dan is het fijn om te weten voor welke zoekwoorden jouw website relevant kan zijn. Een zoekwoordonderzoek helpt je in kaart te brengen met welke termen gebruikers van zoekmachines en marketplaces zoeken. Neem je zo'n onderzoek bij ons af, dan krijg jij een volledig uitgewerkte lijst van zoektermen, volumes en zoekintenties.
Zoekwoord | Volume | Zoekintentie |
---|---|---|
Zoekwoordonderzoek | 100 | Commercieel |
Zoekwoorden onderzoek laten doen | 10 | Transactioneel |
Hoe doe je zoekwoordonderzoek? | 0-10 | Informatief |
Ga je starten met SEO of adverteren in de zoekmachine? Dan is het belangrijk om te weten welke woorden er zijn, welke intentie gebruikers hebben en hoe je hierop kan inspelen. Zoekwoordonderzoek doe je altijd als eerst, nog voordat je de eerste wijzigingen maakt of de eerste campagne opstelt.
Zodra je weet welke zoekwoorden er zijn, kan je gaan bepalen hoe je hiervoor wilt gaan optimaliseren. Met inzicht in de gebruikte zoektermen en de bijpassende zoekintentie kan je kiezen welke pagina geschikt is per zoekterm. Misschien kom je erachter dat je nog geen geschikte pagina hebt, dan kan je deze toevoegen aan de planning. Wellicht merk je dat je in de content van een pagina net wat nuanceverschillen kan aanbrengen. Allerlei inzichten die direct uit het onderzoek komen rollen.
Je kan hierna aan de slag met optimaliseren. Daarnaast geeft een dergelijk onderzoek ook inzicht in andere belangrijke informatie: concurrentie. Ook online heb je last van concurrenten en vaak heb je er meer dan je denkt. Een modewinkel concurreert niet alleen met andere modewinkels, maar ook met online boetiekjes, grote marketplaces, vergelijkingssites én met de producenten.
Benieuwd welke zoekwoorden mogelijk relevant zijn voor jou, hoe je hiervoor het beste kan optimaliseren en zien hoe het concurrentieveld eruitziet? Vraag dan een zoekwoordonderzoek aan, dan stellen wij een passende offerte op!
✓ Toegankelijk overzicht van de belangrijkste zoektermen in jouw branche
✓ Aanwijzen van relevante zoekwoorden en de verwachte potentie
✓ Persoonlijk en concreet advies voor een optimale investering
✓ Alle informatie gepresenteerd in een (video)call met een specialist
Vul hiernaast het formulier in het wij nemen binnen een dag contact met je op! Doe dit zo uitgebreid mogelijk zodat onze experts je zo goed mogelijk kunnen helpen!