Content draagt bij aan de online vindbaarheid van je website. Maar naast de positieve invloed van content op de online vindbaarheid, kan content ook zo worden ingericht dat de gebruikers van een commerciële website aangespoord worden om actie te ondernemen. Door USP’s en CTA’s toe te voegen aan jouw content vergroot je de kans op conversies. Hoe je dit doet? Dat vertellen we je graag!

Wat zijn USP’s en CTA’s?

Bij het schrijven van content kan er gebruik worden gemaakt van verschillende technieken die lezers overtuigen en activeren. Dit wordt gedaan door middel van USP’s en CTA’s, waarmee je bezoekers een duwtje in de juiste richting geeft. Maar wat houden deze termen precies in?

Unique selling point

Een unique selling point, in het kort een USP, maakt duidelijk aan de bezoeker waarom de website en de producten op jouw website onderscheidend zijn van andere websites. Waarom zouden klanten juist hier hun aankoop moeten doen? Denk bijvoorbeeld aan het benoemen van gratis verzending, de beste kwaliteit en service of ‘vandaag besteld, morgen in huis’. Unique selling points helpen om je te onderscheiden van je concurrenten en jouw doelgroep te overtuigen tot het doen van een aankoop.

Call to action

Naast unique selling points kan je ook gebruik maken van een call to action, oftewel een CTA. Een call to action maakt aan bezoekers duidelijk wat zij op de pagina moeten doen. Sterke CTA’s zijn onder andere ‘Bestel direct online’ of ‘Bekijk ons aanbod’. Naast content spelen CTA’s ook een grote rol bij conversie optimalisatie of CRO, in de vorm van buttons. Door het toevoegen van een CTA button worden bezoekers aangezet tot actie, die leiden naar conversies.

Hoe verwerk je USP’s en CTA’s in je content?

Goede content is eenvoudig te begrijpen voor de website bezoeker. Het toevoegen van USP’s en CTA’s in je content overtuigen de lezers dat ze jouw product of dienst moeten afnemen. Hoe verwerk je deze techniek goed in de content?

Content op je pagina

Op een commerciële webpagina kunnen unique selling points in de eerste en de laatste alinea verwerkt worden. Hier is het van belang dat de unique selling points gericht zijn op het bedrijf zelf, in plaats van op het hoofdzoekwoord. Bezoekers zijn al binnen gekomen via het zoekwoord, maar moeten nu overtuigd worden om jouw product te kopen. Benoem daarom jouw beste en unieke kwaliteiten in de content.

Daarnaast kunnen de eerste en laatste alinea afgesloten worden met een pakkende CTA. Het toevoegen van een CTA en de overtuigingskracht die deze met zich mee brengt staan in verband met psychologie. Bezoekers worden aangespoord om tot actie over te gaan doordat er wordt ingespeeld op meerdere psychologische vlakken. Denk hier bijvoorbeeld aan de verliesgedachte, zoals het missen van een korting of aanbieding, of het gevoel van tijdnood. Vertel jij bezoekers in de gebiedende wijs dat ze een bepaalde actie moeten ondernemen, dan is de kans groot dat zit dit ook daadwerkelijk zullen doen.

Meta description

Naast content op je webpagina kunnen CTA’s en USP’s ook verwerkt worden in de meta description. Een meta description heeft geen invloed op de online vindbaarheid, maar moet er voor zorgen dat een potentiële websitebezoeker op jouw pagina klikt in de zoekresultaten. Het toevoegen van unique selling points en call to actions hebben hier dus een grote impact op. Ze dragen bij aan het verhogen van de click through rate.

Neem contact met ons op!

Het toevoegen van een unique selling point of call to action aan de content op je pagina’s kunnen dus een grote invloed hebben op je conversies. Benieuwd naar hoe je deze het beste in je content kan verwerken? Onze content specialisten helpen je hier graag bij. Hopelijk hebben we je met bovenstaande call to action aangespoord om contact met ons op te nemen!