Google Analytics 4

In 2020 werd Google Analytics 4 voor iedereen uitgerold. Dit was een nieuwe versie van Analytics die meer paste bij de ontwikkelingen die de laatste jaren hadden plaatsgevonden. Aan Universal Analytics (de “oude” Analytics) veranderde niets. Veel adverteerders bleven daarom ook aan Universal Analytics (UA) vasthouden. Maar volgend jaar zal de switch naar Google Analytics […]

Zoekwoordenonderzoek

Een zoekwoordenonderzoek staat aan de basis van jouw SEO-strategie. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) begint bij het achterhalen welke keywords relevant zijn voor jouw website, zodat je op deze termen kunt focussen bij het optimaliseren. Maar waar begin je en waar moet je rekening mee houden? In deze blog vertellen we precies hoe jij de ideale mix van […]

De ideale mix van linking

Een belangrijke pilaar om vindbaar te zijn voor de voor jou belangrijke zoektermen, is zoals je weet het regelmatig ontvangen van externe links naar jouw website (backlinks). Het is een continu proces en niet iets wat je eventjes voor 2 maanden doet. De zoekmachine ziet een backlink als een aanbeveling. Afhankelijk van de zoekterm en […]