invloed van linkbuilding en anchortekst

Binnen de online marketing is linkbuilding al lange tijd een veelvoorkomend fenomeen. Linkbuilding wordt gedaan door websites die hun eigen pagina’s beter zichtbaar willen maken. Binnen niches of branches met hevige concurrentie kan een link (ook wel ‘backlink’ genoemd) van een andere website, zoals een blog of een nieuwssite, het verschil maken. Die link telt […]

SEA

Google Ads is een platform dat zich altijd in rap tempo doorontwikkelt. De belangrijkste ontwikkeling in Google Ads van de afgelopen jaren is zonder twijfel automatisering. En ook dit jaar zal deze ontwikkeling zich blijven voortzetten. Sommige features die SEA-specialisten veel gebruikt hebben, zullen dit jaar verdwijnen. Verder komen er steeds meer nieuwe campagnesoorten of […]

Er is de afgelopen twintig jaar veel veranderd aan de algoritmes van Google. Jaarlijks vinden er tientallen tot honderden updates plaats van het algoritme. Al deze updates hebben een effect op de rankings. Van de meeste updates zul je hoogstwaarschijnlijk niks merken, maar de grotere updates, ook wel Core Updates genoemd, kunnen tot veel positieverschillen […]