Aspen Digital
  • Diensten
    • SEO
      • Content
      • Autoriteit
      • Technische SEO
    • SEA
      • Search Advertising
      • Display Advertising
      • Marketplaces
      • Microsoft Ads
      • YouTube for Action
      • Shopping
    • CRO
      • De CRO-methode van Aspen Digital
      • Checkout Optimalisatie
      • Personalisatie
    • Analytics
  • Aspen Media House
    • Linkbuilding
  • Blog
  • Portfolio
  • Team
    • Vacatures
  • Contact
  • Menu Menu
  • Diensten
    • SEO
      • Over SEO
      • Content
      • Technische SEO
      • Autoriteit
    • CRO
      • Over CRO
      • Checkout optimalisatie
      • De CRO-methode van Aspen Digital
    • SEA
      • Over SEA
      • Display Advertising
      • Marketplaces
      • Microsoft Ads
      • Search Advertising
      • Shopping
      • YouTube for Action
  • Blog
  • Over ons
    • Team
    • Werken bij
  • Contact
Blog

Top 10 omdenken tijdens de coronacrisis

Het zijn gekke tijden, die gek genoeg ook een beetje wennen.

De coronacrisis vraagt veel van ons. Gelukkig zien we heel veel mooie initiatieven ontstaan. Dit laat zien hoe wendbaar we zijn en waar onze kracht ligt. Een positief bericht van de meest indrukwekkende acties en initiatieven die we voorbij zagen komen.

Woorden als ‘samen’, ‘liefde’ en ‘volhouden’ voeren in deze crisis de boventoon. Knuffelberen voor het raam, dankzij de hoogwerker van de brandweer afscheid kunnen nemen van opa. Allerlei hartverwarmende gebaren die hoop geven. Ook in het bedrijfsleven kwamen wij vele mooie initiatieven tegen. Graag delen we onze top 10.

1. Gratis films

Een onzelfzuchtig gebaar kwam van een grote onlinefilmprovider die Nederlanders iedere dag op een gratis film trakteert. Lekker wat afleiding, maar ook een manier om je merk en product op een hele positieve manier in de spotlight te zetten en meteen een gevoel van samenhorigheid creëren. Wij zijn onder de indruk!

2. Even eruit

Ook leegstaande hotels kijken naar wat wel kan en openen kamers voor thuiswerkers die thuis gillend gek worden. Zinnen als ‘schat, ik pak vandaag even een hotelletje’ worden plots toegejuicht, wie had dat gedacht? Dit noemen wij denken in kansen en oplossingen, met als resultaat twee vliegen in één klap. Hoe mooi is dat?

3. Bourgondisch ondersteunen

Ook in de horeca wordt gekeken naar mogelijkheden. Zo worden culinaire hoogstandjes bezorgd of afgehaald, inclusief passend flesje wijn en lekker dessert. Pakketten met verse, lokale en horecawaardige ingrediënten vinden gelukkig gretig aftrek. Het team van Aspen Digital blijft met elkaar in verbinding én steunt lokale ondernemers met een heuse remote kookworkshop. Knap(perig) staaltje omdenken waar wij intens van genieten.

4. Nieuwe rituelen

Nederland wil de lokale ondernemer steunen, dat blijkt volop, onder andere aan de actieve afname van coronacoupons. Gelukkig worden ook de onmisbare zorgmedewerkers in het zonnetje gezet. Goodiebags die aan de zorg worden uitgedeeld; wij vonden het een hartverwarmend ritueel!

5. Je product los laten

Er wordt ook volop gekeken naar wat wel kan. Zo werd bekend dat een groot modehuis alsook een grote Brabantse bierbrouwerij desinfecterende handgel gingen produceren. Helemaal los van je eigen core business op een manier die je merk geen afbreuk aandoet maar juist sterker maakt. Op een bitterzoete manier ontroerend vonden wij makers van bruidsjurken die tijdelijk kleding maken voor in de zorg. Petje af!

6. Logisch logo

Een bewijs van lef vinden wij de grote merken die met opzet aan hun merklogo gingen sleutelen om het belang van social distancing uit te drukken. Dit zorgde voor meerdere kippenvel-momenten. Daar waar op het gebied van branding aan logo’s een aan heilig grenzende status wordt toegekend, werd er nu voor het grotere belang gekozen. En daarmee – in onze ogen – onbedoeld de merkwaarde dik vet onderstreept.

7. Geknipt voor het vak

Juist in tijden van quarantaine is het belangrijk om goed voor jezelf te blijven zorgen. Kappers spelen hierop in door online cursussen aan te bieden, zodat we zelf in ieder geval de puntjes (of een over de ogen groeiende pony) fatsoenlijk kunnen bijknippen. Ook haarverf en favoriete kappersproducten worden thuisbezorgd.

8. In vorm blijven

Alle sportscholen dicht, dat was even schrikken. Zeker nu we – dit keer écht – net wilden beginnen. Gelukkig denken veel sportscholen om en worden er ontzettend goede online-sportklassen aangeboden.

9. Online gezelligheid

Omdat wij onze collega’s toch ook wel graag zien genieten, omarmen wij het idee van de online pubquiz. Lekker als vanouds quizzen waarbij het met een beetje handigheid nu eens een keer echt niet opvalt dat de helft stiekem googlet. (Grapje, of course). 

10. Persoonlijk advies op afstand

We sluiten af met private shopping. Advies op maat is heerlijk en wordt volop gegeven door middel van videobellen of apps, waarbij je echt kunt kijken hoe goed iets in de woonkamer, tuin of op je eigen gezicht staat.

Ook Aspen Digital denkt mee over hoe we onze klanten juist in deze tijd zo goed mogelijk kunnen helpen. We hebben eenmalige en laagdrempelige dienstpakketten opgesteld voor content en CRO. Zo kunnen ondernemers op een vrijblijvende manier meer online zichtbaarheid realiseren of juist meer rendement uit reeds bestaand verkeer halen. 

Dit was onze top 10 van innovatieve, positieve ontwikkelingen die ons opvielen in deze rare tijd.

10/12/2020/door Anne van Asseldonk
Deel dit stuk
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Delen via WhatsApp
  • Deel via Pinterest
  • Deel via LinkedIn

Meest recente berichten

  • Wat je moet weten over Performance Max
  • Onze favoriete gratis tips & tools voor content
  • Datagedreven prognoses: wat is het en hoe doe je dit?
  • Universal Analytics vanaf zomer 2023 niet meer ondersteund
  • Hoe doe ik een zoekwoordenonderzoek?
  • Neem contact met ons op!

Partners

 
1234

Diensten

SEO
Content
SEA
CRO
Analytics
Linkbuilding
Technische SEO

Navigatie

Blog
Portfolio
Team
Vacatures
Over ons

Contactinformatie

Contact

’s-Gravelandseweg 67

1217 EJ Hilversum

tel. +31 (0)35-2210050

contact@aspendigital.nl

© 2022 Aspen Digital | Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Aspen Digital is onderdeel van de Avalanche Digital Group

Scroll naar bovenzijde