SEA

Een van de belangrijkste manieren om zichtbaar te worden online is door online te adverteren. Dit doen websites voornamelijk in zoekmachines zoals Google en in advertentieruimte op andere websites. SEA, ofwel zoekmachine adverteren, richt zich hoofdzakelijk op het adverteren in de zoekmachine. Daarin focussen wij ons voornamelijk op Google Ads, maar kunnen we ook goed overweg met bijvoorbeeld het adverteren in Microsoft Ads.

Search Engine Advertising om zichtbaarheid in zoekmachines te krijgen

Het meeste bekende kanaal waarmee je adverteert in zoekmachines is Google Ads (vroeger bekend als Google AdWords). Hieronder vallen verschillende soorten campagnes, maar het gemeenschappelijke doel is het creëren van zichtbaarheid om zo potentiële klanten naar je site te krijgen.

Google Ads is tegenwoordig steeds meer gericht op automatiseren. Er wordt steeds meer aangemoedigd om zowel de advertenties als biedstrategieën automatisch te maken. Wij zijn er dan ook op gefocust om Google te voorzien van zo veel mogelijk data om het algoritme zo optimaal mogelijk te laten werken. Omdat we bij Aspen Digital van huis uit data-driven zijn, past dat precies in ons straatje en kunnen we onze klanten hier goed bij helpen.

Bij Aspen Digital zijn de specialisten performance-driven

In Google Ads kun je makkelijk de resultaten van je campagnes zien, dus dat maakt het aansturen op goede resultaten goed mogelijk. Maar we doen meer dan alleen maar het beheren van de campagnes van onze klanten. We willen echt helpen met het bereiken van groei. Daarom kijken we niet alleen naar biedingen of advertenties, maar we gaan ook met onze klanten in gesprek om een strategie te bepalen om de gewenste groei te bereiken.

Wij van Aspen Digital zijn Premier Google Partner, wat betekent dat we support van het hoogste level krijgen van Google. We kunnen dus makkelijk met alle vragen bij Google terecht en zij houden ons ook op de hoogte van alle veranderingen en geven trainingen voor onze specialisten. Met deze support kunnen we ervoor zorgen dat we tot de top van de online marketingbureaus van Nederland kunnen blijven behoren.

Combinatie van SEA met SEO en CRO

SEA is natuurlijk een op-zichzelf-staande manier van leadgeneratie. Er ontstaat echter een synergie wanneer je SEA combineert met SEO en CRO. Dit doordat SEO ervoor zorgt dat klanten die niet op betaalde resultaten klikken, je toch kunnen vinden in de organische resultaten. CRO draagt natuurlijk ook direct bij, doordat je meer conversies kan creëren uit de kliks die vanuit SEA en SEO binnenkomen. Mocht je nu al bezig zijn met SEA en SEO, dan is het kijken naar CRO een mooie vervolgstap.

Meer lezen over SEA?

Wil je meer lezen en leren over SEA? Bekijk dan eens de blog op onze website! We hebben stukken over uiteenlopende zaken die relevant zijn op het gebied van zoekmachine adverteren.

Ons SEA aanbod voor jou

Binnen onze SEA-afdeling maken we gebruik van verschillende methoden. Deze kunnen zowel los als in combinatie met elkaar worden ingezet om tot betere conversie resultaten te komen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Google Search
  • Google Shopping
  • Google Display
  • Feedoptimalisatie

Neem contact op

Benieuwd waar de kansen voor jouw website liggen? Vraag vrijblijvend een gesprek aan!