Waarom PPC?

Met PPC-marketing kan jij je richten op gebruikers die actief op zoek zijn naar producten en diensten. Je betaald in principe pas wanneer een gebruiker klikt. Dit maakt PPC ideaal om conversies te boosten, maar ook om jouw zichtbaarheid online te vergroten. Het is om die reden dat 'pay-per-click' een cruciaal onderdeel is van elke succesvolle online marketing strategie!

Kennismaken?

PPC: Wat is dat?

PPC staat voor pay-per-click, een vorm van digitale marketing waarbij een adverteerder alleen betaalt zodra er op een advertentie wordt geklikt. Denk hierbij aan banners, zoekmachine advertenties (SEA) of advertenties binnen marketplaces zoals Bol.com en Amazon.

Onze expertises

Bij Aspen Digital zijn we gespecialiseerd in search en marketplace advertising. Onze specialisten zijn dagelijks bezig met het optimaliseren van campagnes om zo meer conversies, een hogere omzet en een betere ROAS te behalen. PPC werkt het beste wanneer je én in de zoeknetwerken van Google en Microsoft, en binnen alle marketplaces goed vindbaar bent.

SEA (Search Engine Advertising)

De online advertentieprogramma's van Google en Microsoft zijn Google Ads en Microsoft Ads, waarmee bedrijven reclame kunnen maken binnen de zoeknetwerken. Dit doen bedrijven met zoekcampagnes, Shopping-campagnes, bannercampagnes, videocampagnes en app-campagnes. Betaalde advertenties zijn een fantastische tool om meer gebruikers naar je website te sturen of om meer producten te kunnen verkopen via onder andere het Shopping-netwerk.

SEA: Wat is dat?

SEA (Search Engine Advertising) is het betaald adverteren binnen de zoekmachines. Je betaalt om ervoor te zorgen dat jouw advertenties als eerste (of hoog) binnen de zoekmachine vertoond worden. De grootste en meest bekende zoekmachine is Google en met Google Ads bied je op zoektermen die relevant zijn voor jouw bedrijf. Zodra een gebruiker op jouw advertentie klikt en wordt doorgestuurd naar jouw website betaal je voor die klik. Hierin bepaal jij zelf hoeveel je maximaal voor een klik wilt betalen.

Waarom SEA?

Het betaald adverteren binnen zoekmachines heeft meerdere voordelen. Veruit het belangrijkste voordeel is dat je ervoor kan zorgen dat jouw bedrijf als één van de eerste zichtbaar wordt binnen de zoekmachine.

Om het beste uit de SEA-campagnes te halen is het cruciaal om de campagnes op een juiste wijze in te richten en de data correct te analyseren. Vervolgens kan je de campagnes gaan optimaliseren. De markt is constant in beweging en hierdoor zijn regelmatige aanpassingen nodig om de prestaties te kunnen verbeteren. Wij helpen je hier graag bij!

De grootste voordelen van het door ons laten opzetten en beheren van jullie campagnes zijn:

  • Het juiste gebruik van een combinatie van data en technologie door onze specialisten;
  • Eigen tooling om beter inzicht te hebben in iedere markt en branche;
  • Wij ontwikkelen een passende strategie gebaseerd op de data, onze eigen ervaringen en diepgaande kennis;
  • Niet gebonden aan uren: wij werken met een vaste fee, wat ervoor zorgt dat wij altijd de tijd en aandacht kunnen besteden aan de campagnes die het nodig hebben;
  • Bij ons zijn er altijd twee gecertificeerde en ervaren specialisten verbonden aan één account. Dit zodat wij het maximale resultaat uit de campagnes kunnen halen;
  • In 2023 zijn wij wederom uitgeroepen tot Google Premier Partner.

De PPC-succesformule

Content

Keywords

Bieding

Conversies

Sponsored Products (marketplaces)

Sponsored Products zijn PPC-advertenties die binnen marketplaces als zoekresultaat vertoond worden. Je kunt een budget op een product zetten en dit product dus 'sponsoren' om hem vaker te laten vertonen binnen de zoekresultaten of op een categorie- of productpagina.

Marketplaces: Wat zijn dat?

Marketplaces zijn online verkoopplatformen, zoals Bol.com, Amazon, Marktplaats en eBay. Marketplaces blijven groeien en worden door gebruikers ook steeds meer als een zoekmachine gebruikt om een product te kopen. Naast het organische vertoon en het verkopen van producten is het ook mogelijk om producten te promoten (sponsoren) om deze beter zichtbaar te laten worden (bovenaan de pagina). Het zou zonde zijn om geen gebruik te maken van het hoge aantal bezoekers en het hogere conversiepercentage.

Waarom Sponsored Products?

Door het inzetten van Sponsored Products binnen marketplaces zorg je ervoor dat je beter zichtbaar bent binnen de zoekresultaten, productpagina’s of categoriepagina’s. Ook voor Sponsored Products geldt dat je pas betaalt voor de advertentie wanneer erop wordt geklikt. Bol.com en Amazon zijn twee populaire marketplaces waarvan de gebruikersaantallen blijven groeien. Daarnaast zijn de conversieratio's doorgaans erg hoog, omdat gebruikers specifiek naar een marketplace gaan om iets te kopen. Wij kunnen een strategie op maat voor je opstellen om zo het meeste uit de voor jou relevante marketplaces te halen.

Werkwijze

Wij gaan graag de samenwerking met je aan om jouw doelstellingen en gewenste resultaten met de beste PPC-strategie te behalen.

Onze specialisten zijn transparant en zorgen ervoor dat je altijd toegang hebt tot de laatste resultaten middels op jou afgestemde rapportage. Daarnaast heb je in ieder geval tweewekelijks (kan vaker of minder vaak) overleg met jouw specialisten om de resultaten te bespreken, zodat we in kunnen spelen op de laatste ontwikkelingen en trends.

Naast de dagelijkse optimalisaties van de campagnes houden wij ons ook bezig met de planning voor korte en lange termijn. Dit zodat we nú, maar ook in de toekomst, kunnen sturen op zo optimaal mogelijke resultaten. Ons team van ervaren en gecertificeerde specialisten werkt al jaren in verschillende branches, in zowel de B2B als de B2C-sector.

Daarnaast zijn wij in 2023 wederom uitgeroepen tot Google Premier Partner, wat inhoudt dat wij volgens Google tot de beste 3% van partners in Nederland behoren. Deze status zorgt ervoor dat wij altijd inzicht hebben in de markt, toegang tot concurrentieanalyses hebben en eerder toegang krijgen tot bèta’s en de nieuwste features van Google.

Volledig ontzorgt worden en voorzien worden van de juiste PPC-strategie? Neem dan nu contact met ons op en laat je adviseren door onze specialisten!