Data aan de basis van 'alles'?

Data is voor moderne, online bedrijven een waardevol bezit. Data kan je helpen om betere keuzes te maken die het bedrijf vooruithelpen. Als marketeer of ondernemer maak je je keuzes vaak op basis van:

  1. Een onderbuikgevoel;
  2. Data en informatie.

De duurzaamste en veiligste keuzes maak je op basis van data en informatie. Dat geldt natuurlijk alleen als alle metingen en analyses goed staan ingesteld. Het activeren van de juiste meetapparatuur en het instellen van alle benodigde metingen ligt aan de basis van een datagedreven strategie.

Data staat aan de basis van bijna alle beslissingen die je maakt in online marketing. Je moet er dus voor zorgen dat die data goed op orde is.

Wij stellen metingen goed in

Naast het analyseren van data zijn we ook gespecialiseerd in het instellen van de metingen. Voor al onze klanten doen we dit uiteraard als onderdeel van de dienstverlening, maar we helpen ondertussen ook andere bureaus en marketeers bij het proces.

Een greep uit de Google-tools die wij meester zijn:

Google Analytics 4

Google Universal Analytics stopt en vanaf 1 juli 2023 zal deze geen nieuwe data meer verwerken en verzamelen. Het is tijd om over te stappen naar Google Analytics 4.

GA4 is de nieuwe meetoplossing, waarmee marketeers ondertussen al een tijdje hebben kunnen werken. Heb je nog geen account? Maak deze dan zo snel mogelijk aan!

Google Ads

Het adverteren via Google Ads werkt het meest effectief wanneer je deze optimaal instelt. Dat klinkt logisch, maar is soms lastiger dan het lijkt.

Onze specialisten helpen bedrijven en ondernemers al jaren om succesvol te adverteren. Een geoptimaliseerd account betekent meer verkoop en bezoekers, en lagere kosten per conversie.

Google Search Console

Naast adverteren via Google kan je ook organisch vertoond worden. Het instellen van Search Console helpt je in kaart te brengen via welke weg gebruikers jouw website vinden.

Combineer deze data met jouw contentstrategie en je zal op lange termijn duurzame resultaten behalen.

Looker Studio

Met alle bronnen aan data en informatie is het fijn om één plek te hebben waar alles samenkomt. Hiervoor gebruiken wij Looker Studio (voormalig DataStudio).

De koppeling met de andere Google-tools is relatief makkelijk te maken en de mogelijk om rapporten op maat te maken is ideaal!

Een greep uit de Microsoft-tools die wij inzetten:

Bing Ads

Naast Google heb je als bedrijf ook de mogelijkheid om in Bing te adverteren. Met een aandeel van ca. 8% (in Nederland) wordt er gezocht én kan je dus adverteren.

Naast het instellen van Google pakken we dus ook altijd het adverteren in Bing op. Het is een extra bron van verkeer!

Bing Webmaster Tools

De Bing variant van Google Search Console. Altijd handig om ingesteld te hebben om te kunnen vergelijken hoe goed je vindbaar bent in Bing.

Sommige websites die in Bing zichtbaar zijn, zijn dat misschien niet in Google en vice versa. Goed om te hebben dus!

Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen?

Wat je krijgt

✓ Helder overzicht van jouw huidige situatie
✓ Toelichting gebaseerd op jouw kennis, wensen en potentie
✓ Concrete verbeterpunten met meetbaar effect
✓ Persoonlijk contact met een data-expert

Betere informatie, betere inzichten

Vul hiernaast het formulier in het wij nemen binnen een dag contact met je op! Doe dit zo uitgebreid mogelijk zodat onze experts je zo goed mogelijk kunnen helpen!