Begrijpt Google jouw website volledig?

Technische SEO-elementen bepalen tot zekere hoogte hoe succesvol jij kan zijn in de zoekresultaten. Een prachtige website die super fijn werkt, kan onder de motorkap problemen hebben. Een site die technisch niet in orde is (vanuit SEO-perspectief) kan daardoor afgeremd worden.

Dit kan je samenvatten: als je de website technisch goed inricht, dan helpt dit de zoekmachine om jouw website te begrijpen, en dus beter te presteren.

Uiteindelijk wil je dat meer gebruikers jouw website vinden. Een website die technisch goed staat is daarvoor de basis.

Tijd om aan de slag te gaan met een technische SEO audit?

Meer over technische SEO?

Technische SEO is misschien nog wel breder dan je denkt. We hebben een pagina gewijd over onze diensten op dit vlak en daar leggen we je uit op welke vlakken de techniek van de website relevant is voor jouw vindbaarheid.

Lees over Technische SEO

De website technisch optimaliseren

Met de technische optimalisatie zorg je er in principe voor dat de zoekmachine de inhoud, structuur en belangrijke informatie op de website nog makkelijker kan begrijpen én gebruiken in de zoekresultaten. Het gaat hier over uiteenlopende elementen, zoals:

Al deze optimalisaties zorgen er samen voor dat de website beter begrepen wordt door zoekmachines. Dit kan ervoor zorgen dat de website en de pagina's makkelijker gevonden, beter geïndexeerd en stabieler vertoond worden.

Welke adviezen rollen er uit een technische SEO-audit?

In onze technische adviezen die uit onze analyse van de website komen, behandelen wij onder andere:

  • Hoe de laadtijd van de pagina verbeterd kan worden. Dit heeft impact op zowel vindbaarheid, als de conversieratio;
  • Hoe de content en informatie op een pagina zo ingezet kan worden dat de zoekmachine het beter begrijpt, dit in de zoekresultaten weergeeft en daarmee voor een hogere CTR (doorklikratio) zorgt;
  • Welke doodlopenede links (404's) er opgelost moeten worden, zodat bezoekers niet doodlopen en de zoekmachine gemakkelijker door de website heen kan bewegen;
  • Onpage SEO-elementen worden doorgelicht, zoals titels, meta-tags en de structuur van de content; 
  • Waar overige kansen liggen, zodat de zoekmachine de website nog relevanter vindt voor de zoekwoorden die voor jouw website belangrijk zijn.

De aspecten van SEO uitgelicht

Als wij het hebben over SEO, dan hebben we het over drie aspecten, namelijk content, autoriteit en techniek. Met de SEO-audit kijken we heel specifiek naar het technische gedeelte, maar onderdeel hiervan zijn ook onpage of onsite elementen die relevant kunnen zijn, zoals tussenkopjes of de verschillende menu's op de website.

Prioritering van aanpassingen

We geven de adviezen uit onze technische SEO-audits altijd prioritering mee, zodat jij je kan focussen op de aanpassingen die het meeste effect hebben op jouw vindbaarheid. De impact van aanpassingen is daarin leidend.

Onze SEO-specialisten hebben veel ervaring en kunnen mogelijke vragen vanuit jou, of jouw webbouwer, voor je oppakken. Jij hoeft dus geen technische kennis te hebben, maar we leggen je altijd uit waarom we bepaalde aanpassingen adviseren.

Zorg ervoor dat de SEO-activiteiten maximale impact hebben en laat ons jouw website SEO-technisch doorlichten, zodat de bestaande problemen verholpen (of gevonden kansen benut) kunnen worden en voor het menselijk oog onzichtbare problemen worden opgelost.

Wie zijn wij?

Aspen Digital

Wij zijn Aspen Digital. Ondertussen al meer dan 20 jaar actief als zoekmachine-marketingbedrijf met een bedreven en leergierig team. Wij zijn niet bang voor een technische uitdaging, een content-vraagstuk of de ambitie om bovenaan te staan in de resultaten. Daar worden we zelfs blij van!

Benieuwd waar wij voor staan?

Vraag een technische quickscan aan!

Wat je krijgt

✓ Helder overzicht van mogelijke problemen
✓ Uitleg over de impact van deze issues
✓ Enkele concrete actiepunten gericht op laaghangend fruit
✓ Toelichting van slechts 15 minuten met duidelijke toelichting

Betere informatie, betere inzichten

Om het rapport met je te kunnen delen, kun je in het formulier je contactgegevens achterlaten. Vertel je ons meer over je business, doelgroep en jouw focus? Dan geven wij je nóg betere inzichten in de kansen die er liggen!

Laat ons weten wat jouw belangrijkste zoekwoorden zijn!
Je mag ons extra informatie geven, waarmee we onze quickscan nog beter kunnen aansluiten op jouw huidige situatie (niet verplicht).