De 3 belangrijke pijlers van SEO
Binnen SEO zijn er doorgaans drie belangrijke pijlers die de basis vormen voor een goed vindbare website: techniek, content en autoriteit. We zetten deze altijd in deze volgorde, omdat wij keer-op-keer ervaren dat het werken volgens deze methode het beste resultaat oplevert.
Techniek
Als je er enigszins abstract over nadenkt, dan is de techniek van een website vergelijkbaar met een museumgebouw. In het museum wil je jouw kunst tentoonstellen in een veilige omgeving (https en toegang tot de juiste gebieden), ervoor zorgen dat gasten gemakkelijk door het museum heen kunnen bewegen (gebruiksvriendelijkheid) en dat het voor iedereen duidelijk is waar welke expositie te vinden is (navigatie en structuur). Je kan jouw website wel vindbaar maken, maar als gebruikers (en de zoekmachine) in de war raken bij binnenkomst, dan is dat allemaal voor niks.
We hebben ondertussen al voor honderden websites technische SEO-audits mogen uitvoeren, dus maakt het ons niet uit welk CMS jij gebruikt, deze heeft voor ons geen geheimen meer.
Content
De content van de website moet uiteindelijk de reden zijn dat gebruikers jouw website bezoeken. Heb je een goed verhaal? Dan komen mensen daarnaar luisteren. Door middel van uitgebreid zoekwoordonderzoek brengen wij in kaart naar welke informatie, producten of diensten er gezocht wordt, zodat jij of wij content kunnen creëren die daar op aansluit. Wij geven vervolgens advies in hoe die content zo SEO-proof mogelijk geschreven kan worden en welke andere elementen je hierin kan meenemen, zoals het E-E-A-T-principe, video's, afbeeldingen en FAQ's. Alles voor optimale content die past bij jou én jouw doelgroep.
In ons team hebben wij ervaren copywriters en content-specialisten die verder kijken dan alleen de rauwe tekst op een pagina. Wist je bijvoorbeeld dat video's, afbeeldingen en andere elementen ook bijdragen aan de totale vindbaarheid van een pagina? Onze specialisten nemen alles mee wat van belang is voor jouw vindbaarheid.
Autoriteit
Je hebt nu hopelijk een stevig geraamte gebouwd met technische SEO én jouw content optimaal ingestoken. Binnen de algoritmes is er nog een factor waar je rekening mee kan houden, namelijk: autoriteit. Om terug te gaan naar de museumanalogie: je zult eerder geneigd zijn te kiezen voor een museum met meer positieve recensies. De algoritmes van de grote zoekmachines houden hier ook rekening mee. Heeft een website links van andere websites (backlinks), dan zal deze beter ranken dan een website zonder backlinks. Een backlink van een andere website is in feite een recensie. Ook hierin zitten weer gradaties, want een backlink van een ervaren nieuwsplatform is bijvoorbeeld krachtiger dan een backlink van een beginnende nieuwswebsite.
Het verkrijgen van backlinks, oftewel linkbuilding, is een van onze specialismes. Met ons uitgebreide netwerk van externe blogs, nieuwssites en expertplatforms hebben we in elke expertise of branche mogelijkheden om jouw website van een boost te voorzien.