Social advertising: Wat is dat?

Zoals de naam doet vermoeden gaat social advertising over het adverteren binnen verschillende socialmediakanalen. Social advertising kan helpen bij de verschillende stappen in de marketing funnel, van bewustzijn tot aankoop. Voor een geïntegreerde digital marketing strategie raden wij aan om naast SEO en PPC ook gebruik te maken van social-advertenties. Wij helpen je graag om tot een goede mix te komen voor jouw bedrijf.

Kennismaken?

Jouw social advertising uitbesteden?

Met het adverteren binnen socialmediakanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn geef je een boost aan je campagnes. De effectiviteit hiervan is groot. Je kunt heel gemakkelijk je doelgroep bereiken en tegen vrij lage kosten meer naamsbekendheid opdoen of juist heel specifiek targeten en je verkopen vergroten. Enkele andere voordelen om ons jouw social advertising-strategie te laten maken en uitvoeren zijn:

  • Full funnel marketing: in combinatie met onze andere specialismen op het gebied van search marketing zijn wij uitstekend in staat om een totale geïntegreerde online strategie te implementeren en te beheren;
  • Gecertificeerde specialisten: wij hebben de meest getalenteerde en gecertificeerde specialisten in huis om het beste uit de socialkanalen te kunnen halen en altijd on top of de markt te zijn;
  • A/B-testen: wij onderbouwen al onze bevindingen met data en sturen ook alle advertenties aan op basis van data. Om dit helemaal perfect ten uitvoering te kunnen brengen, maken wij veelvuldig gebruik van A/B-testen;
  • Inzage: wij werken altijd transparant en door middel van een op maat gemaakte online rapportage zijn alle campagnes en de campagneresultaten altijd 24/7 inzichtelijk;
  • 4-ogen-principe: er zijn twee specialisten aan een account/klant gekoppeld om te zorgen dat er altijd iemand beschikbaar is om eventuele vragen te beantwoorden en om met frisse ogen naar een account te kunnen kijken.

Er zijn dus veel mogelijkheden binnen social advertising en het opzetten van een campagne is vrij eenvoudig. Maar om de beste resultaten te behalen is het noodzakelijk om een goede strategie te bepalen en wij helpen je hier graag bij. Neem nu vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.

Facebook

Facebook heeft nog steeds veel actieve en ook specifieke gebruikers en blijft daarom nog steeds een interessant kanaal voor veel bedrijven. De doelgroeptargetingmogelijkheden binnen Facebook zijn uitgebreid en zeer specifiek, waardoor het makkelijk wordt om de juiste doelgroep te bereiken. Binnen Facebook zijn er verschillende campagnemogelijkheden met verschillende doelstellingen, zoals apppromotie, het vergroten van de merk-/naamsbekendheid, verkeer naar een landingspagina, verkoop van producten of leads.

TikTok

TikTok is een socialmedia-app waarmee korte video’s gemaakt en gedeeld kunnen worden. Met TikTok advertising koop je een plaats in de ‘timeline’ van een gewenste TikTok-gebruiker. Ads binnen TikTok worden in verticaal mobiel formaat weergegeven. De initiële doelgroep van TikTok was generatie Z, maar inmiddels zien we ook een grote groei in de oudere generaties. Er zijn drie verschillende advertentietypes: pins, carrousels en video pins. TikTok advertising is interessant voor zowel branded als non-branded content.

LinkedIn

Dit kanaal is uitermate geschikt om een zakelijke klant te bereiken of een zakelijke dienst te promoten. Zoek je nieuw personeel? LinkedIn vacaturepromotie is dan één van de meest logische kanalen om te gebruiken. De targetingmogelijkheden binnen LinkedIn vormen een enorme kans, aangezien het mogelijk is om te targeten op bedrijf, bedrijfstak, functie en interesses. Door de status van LinkedIn, een zeer betrouwbare bron van informatie, zijn de leads die uit dit kanaal komen dan ook vaak van hoogwaardige kwaliteit. Binnen LinkedIn zijn er verschillende campagnemogelijkheden met verschillende doelstellingen, zoals merk-/naamsbekendheid, conversies (leads, verkopen, solliciteren) of overwegingen (websitebezoeken, interacties of videoweergave).

Instagram

In tegenstelling tot Facebook zien we binnen Instagram een relatief jongere doelgroep die gebruik maakt van het platform. Maar net zoals binnen Facebook is ook hier de doelgroeptargeting heel specifiek en uitgebreid. Instagram is een kanaal gebouwd op content. Als adverteerder kun je hier dan ook uitstekend op inspelen door vooral gebruik te maken van visueel inspirerende content via Stories, Reels en posts. Binnen Instagram zijn er verschillende campagnemogelijkheden met verschillende doelstellingen, zoals apppromotie, het vergroten van de merk-/naamsbekendheid, verkeer naar een landingspagina, verkoop van producten of leads.

Onze werkwijze

Wij willen graag samen met jou werken aan de beste social-strategie om het optimale rendement uit je campagnes te halen. Ons team is transparant: wij zorgen dat je altijd toegang hebt tot de laatste resultaten middels een op maat gemaakt rapportage en we hebben periodiek overleg om de resultaten te bespreken en in te kunnen spelen op de laatste ontwikkelingen en trends.

Naast het dagelijks optimaliseren van de campagnes houden wij ons ook bezig met de korte- en langetermijnplanning, zodat we nu, maar ook in de toekomst de beste resultaten kunnen behalen. Wij helpen jou graag aan de juiste social advertising-strategie. Neem nu contact met ons op en wij geven je graag advies!

Vraag een gesprek aan!

Jij krijgt...

✓ Een korte (video)call met een Advertising specialist
✓ Inzicht in de kansen voor jouw bedrijf

In ruil voor...

Om de quickscan zo relevant mogelijk te maken, hebben we wat informatie van je nodig. Vul het contactformulier in en vertel ons meer over jouw doelen, doelgroep of producten, dan nemen we het mee in onze scan!

Kanalen