Als blogger, publisher of content creator ben je continu bezig met het creëren van sterke content om je bezoekers mee te vermaken, informeren of inspireren. Daar gaat een hoop voorbereiding, tijd en werk in zitten. Telkens opnieuw een interessant onderwerp verzinnen, onderzoek doen, het uitwerken en finetunen van de post, consistent en gevarieerd uploaden. Gelukkig […]

Het doen van datagedreven prognoses is een middel (geen doel), dat je inzet om voorspellingen te doen van toekomstige gebeurtenissen door het analyseren van gegevens uit het verleden. Wanneer je doelen stelt, wil je dit zo goed mogelijk doen en door met data te werken in plaats van louter op je intuïtie te vertrouwen, kom […]

Google Analytics 4

In 2020 werd Google Analytics 4 voor iedereen uitgerold. Dit was een nieuwe versie van Analytics die meer paste bij de ontwikkelingen die de laatste jaren hadden plaatsgevonden. Aan Universal Analytics (de “oude” Analytics) veranderde niets. Veel adverteerders bleven daarom ook aan Universal Analytics (UA) vasthouden. Maar volgend jaar zal de switch naar Google Analytics […]