Ontdek jouw Share of Voice

Vindbaar zijn in de organische zoekresultaten is essentieel voor jouw bedrijf. Jij werkt eraan om meer organische bezoekers binnen te halen, maar andere partijen optimaliseren ook hun website. Wij vatten miljoenen rijen aan data samen om inzichtelijk te maken:

  • Wat jouw marktaandeel in de branche is;
  • Wie de marktleider is;
  • Wie de marktvolgers zijn;
  • Met welke nichespelers je te maken hebt;
  • Welke ‘nieuwe’ partijen grote sprongen maken.

Die inzichten geven je een periodiek overzicht van wat jouw markaandeel is binnen jouw branche(s).

Met hoeveel termen sta jij in de top 20? En met welke gemiddelde positie? In één oogopslag geven wij jou inzicht in de huidige status quo met interactieve plots die je kunt delen met aandeelhouders, franchisenemers en andere stakeholders binnen je organisatie.

Share of Voice – klik en sleep om verder in te zoomen op een bepaald gebied, klik op ‘reset zoom’ om terug te keren naar het volledige overzicht. De SOV is beter leesbaar op pc.

Meet de impact van jouw SEO-werkzaamheden

Welke impact hebben de SEO-werkzaamheden gehad? Dit kunnen wij voor jou inzichtelijk maken. Elke dag meten wij van 150.000 zoektermen de eerste 100 URL’s in de zoekresultaten, waardoor we altijd een actueel beeld van het marktlandschap kunnen tonen in een Share of Voice.

Vanwege de begrijpelijkheid van de visualisatie is de Share of Voice ideaal om bij stakeholders te presenteren. Omdat je direct kunt laten zien hoe groot de impact van de SEO-werkzaamheden op de posities is geweest, beargumenteer jij zo eenvoudig waarom de werkzaamheden geïntensiveerd moeten worden.

Share of Voice per thema

Naast de algemene Share of Voice, die jou een breed marktinzicht geeft en je het grote geheel laat zien, zit de kracht van deze analyse juist ook in de mogelijkheid tot thema-Share of Voices. Deze thematische plots geven je nog concreter inzicht in welke SEO-activiteiten effectief of (helaas) minder effectief zijn gebleken.

Door voor de verschillende producten en diensten specifieke thema-analyses te maken, schep je een beeld van wat jouw marktaandeel is binnen elk thema. De periodieke analyses laten per thema zien hoe jouw marktaandeel verandert in de loop der tijd, zodat jij je SEO-strategie kunt verfijnen.

Loop niet achter de feiten aan

De Share of Voice geeft je een directe inkijk in hoe Google jouw branche rangschikt en welke praktische stappen er nodig zijn om jouw website dusdanig te verbeteren dat jij meer marktaandeel pakt. Je ziet direct met welke specifieke partijen je binnen jouw marktsegment te maken hebt. Zo voorkom je dat je concurrenten links laat liggen die je in eerste instantie niet als competitie zou inschatten, maar die wél binnen een specifiek segment de marktleider blijken of die onverwacht snel doorgroeien als grote speler in het geheel.

Bovendien zul je in de thema-Share of Voices ook onderlinge verschillen tussen verschillende categorieën zien. Zo is binnen de tuinmeubelbranche het landschap van tuinstoelen bijvoorbeeld niet per definitie hetzelfde als die voor loungesets.

Verfijn je datagedreven SEO-strategie

Het totale verkeer naar je site is de optelsom van al het individuele verkeer per landingspagina binnen je domein. En om dit zo hoog mogelijk te krijgen, moet je wel het strategische inzicht hebben om daar op te kunnen sturen. Ontdek jouw marktaandeel en laat ons jouw markt en marktsegmenten in kaart brengen met onze Share of Voice-analyse.

 

Share of Voices zijn onderdeel van onze Digital Advertising- en SEO-dienstverlening.