Online succes door Content

Het hebben van goede content draagt bij aan het online succes van jouw website. Naast autoriteit en techniek is content een belangrijke pijler om goed vindbaar te worden in Google. Maar wat is content en hoe wordt content goed en SEO-waardig geschreven? Daar vertellen we je graag meer over!

Wat is content?

Alle teksten, afbeeldingen en video’s op een website vallen onder content. Wanneer content uniek en van toegevoegde waarde is voor je gebruiker, spreken we over goede content. Aanvankelijk wordt content geschreven om je bezoeker te informeren en aan te sporen tot conversie. Maar naast je website bezoekers, is content ook van belang voor de zoekmachine.
Zoekmachines analyseren teksten op een website om een pagina te begrijpen. Het doel van de zoekmachine is om de juiste zoekresultaten te tonen die passen bij de zoekintentie van je bezoeker. Voor het toenemen van je online vindbaarheid moet de zoekmachine jouw pagina relevant vinden.

Hoe wordt een pagina relevant voor de zoekmachine?

Goede SEO-waardige content geeft duidelijke signalen en helpt de zoekmachine om jouw website te begrijpen en beter te vertonen in de zoekresultaten. Om de signalen die de zoekmachine krijgt te versterken, zijn een unieke paginatitel, meta description en duidelijke headerstructuur een goed begin. Met deze elementen kan je meteen duidelijk maken aan de zoekmachine waar jouw pagina over gaat. Daarnaast spreek je ook een gebruiker aan met de paginatitel en meta description, dit is namelijk het eerste wat te zien is in de zoekresultaten.

Hoe schrijf je goede content?

Content op een website wordt dus geschreven voor de gebruiker én de zoekmachine. Om goede, SEO-waardige teksten te schrijven is het van belang dat er relevante zoekwoorden in de tekst worden verwerkt. Begin met een zoekwoordenonderzoek als basis voor je content, om relevante zoektermen en passende synoniemen te vinden.
Een goede balans in je content is nodig om de tekst natuurlijk en goed leesbaar te houden voor de gebruiker. Het overmatig gebruiken van zoekwoorden in een tekst wordt tegenwoordig door Google gezien als over-optimalisatie. Dit heeft een negatief effect op je posities en online vindbaarheid. De context van je content is dus net zo essentieel als het natuurlijke gebruik van zoekwoorden.

In-house content specialisten bij Aspen Digital

Bij Aspen Digital weten we dat goede, unieke content erg belangrijk is voor jouw online vindbaarheid. Onze in-house content specialisten zijn experts in het schrijven van goede, SEO-waardige teksten. Ben jij benieuwd hoe wij jou kunnen ondersteunen of heb je een vraag over SEO-content? Neem contact met ons op, onze contentspecialisten helpen je graag!