Waar liggen jouw kansen?

In Google Ads zijn er veel instellingen waar je rekening mee moet houden. Het gaat dan natuurlijk om de biedstrategie en de advertenties, maar ook zaken als uitsluitingen, doelgroepen, conversiemetingen en advertentie-extensies. In een account audit nemen onze SEA-specialisten jouw account onder de loep en bekijken ze waar nog verbetermogelijkheden liggen. Zo'n account audit bestaat uit verschillende onderdelen. 

Analyse

We beginnen met een uitgebreide analyse van het account. Wat is de huidige campagnestructuur? Wordt de juiste mix aan campagnesoorten gebruikt? Hoe wordt het budget besteed? We maken een zoekwoordanalyse en kijken daarnaast of de juiste data op de correcte manier gemeten wordt. Als de campagnedata niet volledig klopt, maakt dat het goed aansturen van de campagnes immers een stuk lastiger.

Groeikansen

Als we een goed beeld hebben van hoe het account er momenteel voorstaat, brengen we de groeikansen in kaart. Hierbij gaat het zowel om groeikansen op de lange termijn als om laaghangend fruit. Uiteraard stemmen we de groeikansen af op de online strategie en de bedrijfsdoelstellingen. 

Plan van aanpak

Nu we weten waar de groeimogelijkheden liggen, kunnen we deze verwerken in een plan van aanpak. Hierin zetten we uiteen hoe wij het account zouden verbeteren en waar de grootste kansen liggen. Met een roadmap kunnen we inzichtelijk maken wat er nodig is en welke tijdlijn hierbij komt kijken. Zo hebben onze klanten een mooi overzicht van wat wij kunnen doen en de verwachtingen voor het resultaat. 

Wil jij graag dat onze specialisten jou ook van advies voorzien door middel van een account audit? Neem dan contact met ons op!

 

Feedoptimalisaties zijn onderdeel van onze Digital Advertising- en SEO-dienstverlening.