Het belang van een productfeed

Een productfeed is essentieel als je wilt adverteren binnen Google (voornamelijk Google Shopping en Performance Max), maar ook als je effectief wil adverteren op marketplaces als bol.com en Amazon. Met een goede productfeed kun je ervoor zorgen dat je in een competitieve markt zichtbaar blijft met de juiste producten. De meeste e-commercebedrijven kunnen dan ook niet zonder. 

Daarnaast is het tegenwoordig heel belangrijk om het algoritme van Google te voeden met zo veel mogelijk data. Een productfeed is precies het soort data dat Google kan gebruiken voor de campagnes. 

Richt je feed optimaal in

Zoals gezegd worden productfeeds gebruikt voor verschillende kanalen en platformen. Elk van deze kanalen en platformen heeft een andere aanpak nodig. Wat bij Google Shopping belangrijk is, is bijvoorbeeld weer heel anders dan waar je rekening mee moet houden als je een productfeed gebruikt voor Bol.com. 

Wij weten hoe we de feeds zo moeten opzetten en instellen dat je er voor jouw platform het beste uithaalt. Dit gaat altijd in samenspraak met onze klanten. Moeten bijvoorbeeld alle producten zichtbaar zijn of moet er een focus aangebracht worden op basis van rendement en omzet? Dit soort informatie nemen we mee in het instellen van de productfeed. 

Bij Aspen Digital werken we met Channable, een tool waarmee je productfeeds kunt optimaliseren. Hiermee hebben we al voor veel klanten hun feed optimaler ingericht én hun data betrouwbaarder gemaakt. Ben je benieuwd of jouw productfeed ook beter kan? Neem dan contact met ons op en dan helpen we daar graag bij!

Wist je dat je productfeed impact heeft op de afzet van je gehele assortiment?

Zo ziet die impact eruit:

✓ We laten je producten aan meer klanten zien (meer ogen op jouw product)
✓ Daarmee zorgen we voor een hogere conversieratio
✓ Door minder onnodige kliks besparen we op je budget
✓ En dat op al jouw verkoopkanalen!

Weten of we jou kunnen helpen?

We brengen eerst je huidige situatie in kaart via een (video)call met een specialist. Zien we voldoende kansen voor optimalisatie? Dan doen we je een aanbod.